onsdag 27. juni 2007

Gjennomslag for ny Riis-vei

Saken om vei i Riis Terasse har pågått siden 1963. I våres avviste Ordføreren at kommunen har noe ansvar i saken. Innbyggerne har ønsket å få kommunen på banen for å få en løsning i saken.

Jeg mener at i denne saken må det gå an å ha en praktisk tilnærming for å finne en løsning. Både kommunen og innbyggerne gjør lurt i å legge historien i saken til side. Det åpenbare i saken er at Skedsmo kommune har et ansvar for alle sine innbyggere, og kommunen kan når som helst lage et reguleringsforslag for ny vei.

Derfor ba jeg Rådmannen i Skedmo om et svar på hva som er gjort, og hva kommunen kan gjøre for innbyggerne. I Hovedutvalgsmøte 20. juni fikk jeg et svar som ikke var så positivt. Derfor fremmet jeg et forslag om at rådmannen skal legge fram en reguleringsplan for en ny vei for beboerne i Riis Terrasse. Jeg er veldig glad for at hele hovedutvalget støttet forslaget og understreket at det måtte legges frem så snart som mulig.

Når det kommer til bygging av veien vil det selvsagt koste penger. Men det får vi ta når den tid kommer. En reguleringsplan handler ikke om økonomien i prosjektet.

Ingen kommentarer:

Blogglisten