onsdag 22. august 2007

I politisk glasshus?

Under et politisk debattmøte fra Bergen på tv tirsdag 21.8, kom det frem at statsminister Stoltenberg har kritisert Høyre etter skattefusk-saken til Oslo-ordfører Per Ditlev-Simonsen. Også Martin Kolberg retter skyts mot Høyre fra partikontoret.

Jeg oppfatter at Arbeiderpartiet ønsker å score politiske poenger på saken. Da burde de kanskje se i egne rekker? Men, det kan jo hende at ingen har fortalt partikontoret i Arbeiderpartiet om hva som skjedde i kjølvannet av avsløringen rundt vannverkssaken på nedre Romerike med en deres egne partifeller.

Daværende Ordfører Andreas Hamnes innrømmet å ha tatt i mot flybilletter til private turer betalt av NRV/RA2. Arbeiderpartiet i Skedsmo tok aldri et oppgjør om saken. De fredet Hamnes og gav han permisjon med full lønn, inntil han selv valgte å gå av som Ordfører. Jeg har ennå ikke hørt noen i Arbeiderpartiet si at det Hamnes gjorde var galt.

Jeg liker ikke slike saker. Alle partier har mennesker i sine rekker - og med mennesker kommer feil. Kan vi forvente noe annet? Hvorfor må partiene gjøre politiske poeng ut av dette?

Uansett hvem som hyler - det setter politikken og valgkampen totalt i skyggen, og gjør det vanskelig for meg som valgkampmedarbeider å få frem hva jeg vil med kommunen i fremtiden.

Sentrale politikere i sentrale sirkusdebatter på tv ødelegger min lokale valgkamp! Det liker jeg ikke!

Ingen kommentarer:

Blogglisten